DomůRady a TipyLákal davy turistů. V Moskvě končí historický luxusní obchod

Lákal davy turistů. V Moskvě končí historický luxusní obchod

Obchod Jelisejevskij otevřeli v roce 1901.
Historický luxusní obchod v centru Moskvy Jelisejevskij zavře po 120 letech své brány. Velkou měrou se pod to podepsala pandemie nového koronavirus, která výrazně snížila počty turistů.

Ti patřili k častým zákazníkům exkluzivního obchodu s potravinami.

Obchod Jelisejevskij otevřela v roce 1901 obchodnická rodina Jelisejevovcov, která zbohatla v carském Rusku na dovozu ovoce a vína.

Po revoluci v roce 1917 a nástupu komunistů se obchod stal známý jako Gastronom č. 1 a přes nedostatek potravin nadále nabízel široký výběr lahůdek, které jinde nebylo možné koupit, jako kaviár, křepelky či uzený losos.

symbol města

I v minulých letech obchod známý neobarokní interiérem nabízel obrovské množství gurmánských jídel a suvenýrů. Avšak od oznámení o tom, že obchod 11. dubna končí, jsou jeho pulty, kdysi plné čerstvého ovoce, drahého alkoholu a tradičních ruských ozdob, téměř prázdné.

„Nebyl to obyčejný obchod, do kterého si člověk jde koupit trochu jídla,“ řekla během jednoho z posledních nákupů v obchodě Jelisejevskij pro agenturu Reuters Moskvanka Jelena Bachtinová. „Byl to symbol města. Leckdy jsem sem zašla obdivovat jeho interiér. Je to škoda, že to končí,“ dodala.

„V dobách Sovětského svazu to byl jeden z mála obchodů v Moskvě, kde se dal koupit kaviár, i když většina obyvatel si to nemohla dovolit,“ řekl pro ruský list The Moscow Times důchodce Valerij Michajlovič, který si chtěl koupit kaviár na své narozeniny. Možnost však už nedostal, většinu z lahůdek vyprodali.

Lákal masy turistů

Obchod na Tverské ulici lákal masy turistů, po nástupu pandemie nového koronavirus však jejich počty prudce klesly. To zpečetilo osud luxusního obchodu, který již předtím zápasil s problémy.

Jak řekl pro místní televizi zástupce Ruské obchodní a průmyslové komory Alexander Kanšin, důvodem pro rozhodnutí o zavření obchodu Jelisejevskij jsou i právní problémy, jakož i změna chování ruských zákazníků.

Ti stále více navštěvují velké obchodní domy v rezidenčních oblastech.

Další články autora
- Reklama -PR článek

Nejnovější články